spaghetti bolognese simple for dinner

hai i'm back..da abih my holiday..harini dah melekat di rumah dan kembali berdua dengan husband hensemku..hehe..untuk giveaway nya senarai peserta aku da update ok..so sesapa yang da join bole la check di sini dan sapa yang belum join my 1st giveaway tu boleh join di sini ok..

sebelum ni aku ada cakap kan aku in holiday mood sebab family in laws ku datang penang..stay kat sini 4 hari 3 malam..lenguh kaki jugak la hari2 berjalan sana sini n join sekaki shopping jugak..hee.entry untuk holiday2 haritu esok2 lah aku update k..

harini nak tunjuk aku n suami nya dinner malam ni..benda paling senang nak buat..aku masak spaghetti bolognese simple tanpa sos prego ok untuk dinner malam ni..yalah sangat senang sebab kuah ni 10 minit ja da siap..hehe..main campak2 je..


mari aku nak gitaw cara n bahan yang simple dan cepat dan pantas ni..

bahan:
*bawang besar
*bawang putih
*mentega
*oregano
*ayam kisar
*sosej
*tomato
*spaghetti
*tomato puree
*tomato n cili sos
*garam

cara:
1. rebus spaghetti hingga masak dan alihkan
2. panaskan mentega
3. tumis bawang besar yang dipotong dadu dan bawang putih yang diketuk
4. masukkan ayam kisar bersama dengan sosej dan masak hingga air ayam keluar
5. bila air ayam da keluar, masukkan oregano
6. masukkan tomato yang dipotong dadu
7. masukkan 1 sudu besar tomato puree, tomato n cili sos
8. masukkan garam secukup rasa
9. sedia dihidang bersama spaghetti


haha boleh la makan taktaw sedap ke tak..tapi husband aii cakap sedapla.haha..padahal ugut dia..kah3 lawak ja...dia ikhlas taw..hehee

ni buah pelam harum manis..mak mertua aii bawa..thank you so much..sampai sekarang dok asyik makan ni ja..ya la kan buah harum manis ni kan dah la mahal susah nak dapat pulak tu..terima kacih..

itu ja nak tunjuk apa aku makan malam ni..haha jom tengok bintang mencari bintang jom..layan je lah walaupun kurang kick

ok bye!!

8 comments:

Azwar Syuhada said...

Dah lama tak makan spageti.. nanti nak try buatlah.. :)

Unknown said...

@Azwar Syuhada hee jom2 buat..senang petik jari je ni

Si Matatajam said...

Simple ja resepi tu nnt bleh akak try..akak tak pernah masak spageti lagi..

Unknown said...

@Si Matatajam tula senang ja ni..tambah2 orang yg kurang rajin cam saya ni..hiks

Anonymous said...

sedapnyer....follower 436
http://coretanhatikathy.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Blog is Protected. Copyright 2008 © Design By Linalilo