The Croods

haritu kan keluarga mentua aku mai kan. hari rabu petang last week dorang sampai dari kelantan..pagi rabu tu baru adik ipar aku message nak mai penang..huaaa tak kelam kabut pun sebab aii da prepare mental fizikal kemas rumah bagai..haha berlagak kan aku.

bila adik ipar aku msg ja nak datang sini terus otak ku bergeliga nak tengok wayang..parents tak yah ikut nanti dorang tidur..taknak layan dah wayang2 ni.. so petang tu aku cakap kat anam jom tengok wayang malam ni. takda aktiviti pun malam tu. anam ok n aku immediately beli tiket guna gsc apps dekat iphone

GI Joe kan tengah baru keluar kan. the croods ni aku tak tahu sangat pun.cuma yang aku taw Yuna nyanyi soundtrack dia. n boleh tahan sedap lagu dia yang soundtrack nih..aku duk kalut nak tengok GI Joe tapi anam nak tengok the croods sebab memikirkan adik dia bawah umur.baru 12 tahun ok.. n end up aku book the croods..nasib memang baik hari nak tengok ni hari rabu dapatla tiket RM7.50 seorang..

the croods start 9.55pm 9.50 kitorang sampai terus duduk n cerita start..the croods memang terbaik.soundtrack pun terbaik..the croods ni satu movie yang berunsur comedy adventure prasejarah.. cerita the croods ni cerita sai satu keluarga pertama di dunia yang boleh survive..

keluarga the croods ni terdiri dari nenek,ayah,mama,anak lelaki dan 2 anak perempuan..mereka memulakan perjalanan hidup mereka apabila gua tempat berteduh mereka dan berlindung dari bahaya iaitu gua telah musnah..

perjalanan hidup merentasi scenery yang sangat menakjubkan, Croods menemui dunia yang luar biasa baru yang dipenuhi dengan makhluk yang hebat dan pandangan mereka berubah selama-lamanya

pastu mereka berjumpa dengan seorang manusia iaitu Guy yang tahu buat api dan mengejar cahaya. Guy ni ada bela sekor monyet.monyet ni suka tolong Guy n monyet ni yang selalu dok buat orang gelak..haha lawak betul..

keseluruhannya memang best n lawak..tak sia2 la tengok cerita ni..n cerita ni sesuai untuk semua..aku bagi 4.9 bintang daripada 5 bintang. Haha boleh pulak ada point2..hee



2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

he he he...teringin jugak nak tengok croods ni... morning dear...

Unknown said...

@Farah Waheda Wahidmemang best cita ni..pat2 g tengok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Blog is Protected. Copyright 2008 © Design By Linalilo